Estiu: Dieta i esport (II)

Us deixo unes pautes d’alimentació per perdre uns quilets de mica en mica. Ara bé, la meva recomanació és que  consulteu amb un professional si de veritat voleu perdre una quantitat de pes important;  cada persona és diferent i cal tenir en compte que els costums, les necessitats metabòliques, nutricionals i psicològiques varien d’un individu a un altre.

Anem per feina:

MATÍ

A) Fruita o suc de fruita natural sense sucre, iogurt natural sense sucre amb uns 30 grs de cereals integrals

B) Cafè amb llet desnatada + pa integral + font de proteïnes ( 30 grs de gall dindi o pernil dolç o formatge fresc)

MIG-MATÍ:

A) Infusió o cafè amb llet desnatada i 3 nous

B) 1 peça de fruita

DINAR

A) Amanida variada amb font de proteïna: Enciam o pasta o arròs, tomàquet, pastanaga, pebrot, moresc, ceba, soja + tonyina o gall dindi o surimi

B) Verdura bullida o fetes a la planxa + pollastre o gall dindi o conill a la planxa

Després de dinar: Un te verd o blanc

La carn vermella la introduïrem dos cops per setmana, és una font de ferro important. A tenir en compte per les dones en edat reproductiva.

Pasta i arròs en farem un cop per setmana.

Llegum en menjarem un cop o dos per setmana (Llenties amb arròs, amanida de cigrons, empedrat)

MITJA TARDA

A) Cafè o tallat amb una galeta tipus Maria (Recomano les galetes Núria, són les més naturals)

B) Iogurt natural sense sucre

VESPRE (Intentarem sopar entre 1 hora o 2 abans d’anar a dormir)

A) Amanida verda variada amb font de proteïna

B) Verdura planxa o bullida amb peix o ous

Ous: Com a molt 3 per setmana, per evitar excés de colesterol

Peix: Menjarem en general peix blanc i introduïrem el peix blau (Verat, sardina, tonyina, salmó) 2 cops setmanals

Havent sopat: Infusió relaxant

A tenir en compte

Quan menciono els iogurts no especifico desnatats perquè un iogurt natural sense gustos i sense sucre té practicament la mateixa aportació nutricional que un de desnatat i sacia més, perquè l’absorció és més lenta i perdura més la sensació de tip.

Permeteu-vos un caprici, és pitjor l’ansietat que aquells 10 o 20 grams de xocolata negra que us podeu menjar.

L’oli d’oliva l’utilitzarem per amanir  de forma habitual i sempre en cru. De 2 a 3 cullerades soperes al dia.

No us oblideu de beure aigua (1 litre- 1,5 litres diaris)

Com veureu és una dieta baixa en glúcids, especialment sucres i en greixos o lípids.

Aquesta dieta està destinada a  persones sanes en edat adulta. Abstenir-se’n nens, adolescents, embarssades, esportistes, persones grans, diabètics…

I a gaudir de l’estiu!

Anuncios

Un pensamiento en “Estiu: Dieta i esport (II)

  1. Pingback: Temps de caminar, temps de fer salut « Amb la cafetera al foc

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s