Temps de caminar, temps de fer salut

Segons el meu admirat cardiòleg Valentí Fuster, el fer exercici no és una qüetió de temps sinó de prioritat. Prioritat per fer salut. I un dels exercicis que pot fer tothom , amb més facilitat i sense necessitat d’apuntar-se a un gimnàs és caminar.

Caminar té nombrosos efectes positius que us vull anomenar a continuació:

– Millora les funcions respiratòries.

– Augmenta la capacitat general del sistema circulatori i la resistència cardiovascular.

– Estimula el metabolisme.

– Incrementa el material ossi i afavoreix la formació dels ossos.

– Aumenta la tolerància a la glucosa.

– Baixa els nivells de triglicèrids.

– Elimina el greix superflu.

– Ens airegem.

– No carrega tant les articulacions com el córrer.

– Ens allibera de l’estrés  -les  endorfines alliberades es transformen en euforitzants naturals.

– I si anem sols ens permet pensar i retrobar-nos amb el jo més íntim.

Caminar sedueix i equilibra la nostra ment. Renunciareu a aquests 30-45 minuts diaris de plaer?

Camineu amb agilitat però sense pressa, estiu o hivern, matí o tarda, per la platja, la muntanya o la ciutat,  sols o en companyia, escoltant els ocells o l’últim hit de la temporada,  gaudiu de l’entorn, feu salut.

I si a més teniu cura de la vostra alimentació i aposteu per la dieta mediterrània, el vostre cos us ho agraïrà de debò.

Bon estiu!!

Anuncios

2 pensamientos en “Temps de caminar, temps de fer salut

  1. Pingback: Rebaixes… de pes « El plaer de menjar bé i sa

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s