Alternativa a l’alimentació infantil II

alimentacio_infantil

Com ja us vaig prometre en el post Alternativa a l’alimentació infantil I aqui teniu la segona part de la conferència feta per la Mercedes Blasco al Congrés d’Alimentació i Salut Conscient sobre alimentació infantil.

Pautes generals per a un bona alimentació per a nens (i per adults).

La base de l’alimentació són els cereals integrals.

Els cereals integrals són una important font d’hidrats de carboni, fibra i entre  altres nutrients en vull destacar les vitamines del grup B, essencials per al desenvolupament físic i mental, i que no trobem en els  cereals refinats.

Els cereals es poden presentar de formes diferents

a) Com a  grans: arròs, mill, blat, quinoa, etc.

b) En flocs: Civada (avena)

c) Pa: Blat, sègol, espelta, etc.

d) Pasta: Blat, espelta, etc.

Així mateix cal que introduïm tot tipus de fruita i vegetals, rics en minerals, vitamines  i fibra

-Crus: en forma de fruita o amanida

-Fulles verdes variades: Espinacs, enciams, canonges, escarola

-Arrels: Rabanets, pastanagues, cebes, all

-Flors: Coliflor, bròquil

-Fruits: Tomàquet, pebrot

I també:

– Llegums: Pèsols, llenties, mongetes, azuquis, cigrons, soja. (Molt rics en  fibra i proteïnes).

– Fruits secs: Ametlles, avellanes, nous (Rics en greixos, fibra i minerals)

– Llavors: Sèsam, pipes de girasol (Rics en minerals i greixos)

– Algues: Kombu, wakame, etc. (Altament remineralitzants )

Ous i lactis:  Sempre que siguin ecològics. (En el cas dels ous són els que porten el 0 davant del codi alfanumèric)

– Peix: Lluç, rap, verat, sardines, dorada, bacallà, tonyina (El peix és font de proteïnes i el peix blau,a més, és una font important de greixos rics en omega 3)

*Les quantitats vénen determinades per l’edat i l’activitat física de les criatures.

Per altra banda també observareu que les indicacions nutricionals de la Mercedes no inclouen sucre,  ni pastissos, ni begudes refrescants, ni carns, ni processats de la carn, ni snacks de bossa, que són aliments dels quals es pot prescindir sense renunciar a una dieta sana i equilibrada.

I vull afegir a nivell de comentari  propi que si es vol prescindir de la llet de vaca però tenim la necessitat de “llet” podem recórrer a les begudes vegetals d’arròs, civada  i  ametlles.

Cal tenir present que hi combinacions alimentàries que milloren el valor nutritiu de la proteïnes:

Cereal + llegum (i/o llavors)

– Cereal + lacti

I ja per concloure, a  mode de resum, cal que tingue sempre present que:

Cal oferir una gran varietat d’aliments als nostres fills, ells no saben què volen i què els convé. Així aconseguirem que s’acostumin a tot tipus de gustos, textures i colors.

El menjar ha de ser lúdic i agradable.

Hem de ser constants,  flexibles i tenir paciència, tots els aprenentatges en requereixen.

I no oblidem que menjar és un plaer i oferir-los una bona taula preparada amb amor un homenatge als nostres fills.

Bon profit !

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s