Les fruites i verdures milloren la teva salut

Fresh Vegetables, Fruits and other foodstuffs.

Un nou estudi  suggereix que amb el consum d’unes quantes fruites i verdures al dia es redueix el risc de morir de càncer si es compara amb aquells que no en mengen. De fet, a mesura que s’incrementava el consum de fruita i verdura més baix era el risc de morir al llarg de l’estudi.

L’estudi publicat a  Journal of Epidemiology & Community Health  s’ha realitzat sobre dades obtingudes d’uns 65.000 participants de més de 35 anys, que representen la població d’Anglaterra. Aquests participants responien preguntes anualment sobre quin tipus de fruita i vegetals havien ingerit en les passades 24 hores així com altres hàbits de salut.

Després d’una mitja de 8 anys, les persones que menjaven set o més fruites i verdures cada dia tenien un 33% menys de risc de morir que els seus contemporanis que no en menjaven. Fins i tot el consum d’una a tres fruites i verdures al dia reduïa el risc de mortalitat al voltant d’un 10% si es compara amb els que no en menjàven cap.

El menjar set o més fruites i verdures al dia va lligat a una reducció d’un 25% de morir de càncer. Aquest grup és el que també tenia menys probabilitats de patir una malaltia cardiovascular. Dels efectes protectors observats, tenint en compte varis factors que juguen un important paper en les morts prematures, incloent l’edat i el fet de fumar, el de menjar verdures i amanides tenia l’efecte protector més pronunciat.

De manera sorprenent, l’estudi també va trobar relació entre el consum de fruites congelades o enllaunades i un increment de la mortalitat; una relació que podria ésser causada per diferents factors. Es pensa que és a causa de l’alt contingut de sucre de la fruita en llauna d’aquella fruita que ve conservada en almívar o suc de fruita. Per altra banda també s’observa que  molt sovint les persones que consumeixen més fruita enllaunada o congelada solen menjar molts altres menjars processats, raó que també justificaria aquest augment de la mortalitat.

El que realment cal extreure d’aquest article, però,  és que  passar d’una a tres porcions de fruita i verdura al dia implica que estàs menjant millor i això indubtablement comportarà beneficis en la teva salut.

FONTS: Oyebode O, Gordon-Dseagu V, Walker A, et al. “Fruit and vegetable consumption and all-cause, cancer and CVD mortality: analysis of Health Survey for England data.” J Epidemiol Community Health. Published Online First March 31, 2014.

Saving Lives. AICR’s Impact.

http://www.aicr.org/cancer-research-update/2014/april_16/cru_fruits-veggies-cuts-risk-premature-death.html

Anuncios

Un pensamiento en “Les fruites i verdures milloren la teva salut

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s