Recupera bons hàbits per recuperar el teu pes

Cítrics

Probablement durant aquests dies heu tingut una sobredosi d’aliments amb molts de sucres, rics en greixos i begudes alcohòliques. Aquest tipus d’alimentació, a banda d’incrementar el pes, provoca alteracions en la digestió i crea un cert estrés al nostre cos. Les meves recomanacions per retrobar-vos de nou són les següents.

  •  Gaudiu de la frescor que us dóna la fruita i la verdura de temporada : Cítrics, pomes, plàtans, cols, broccoli, coliflor, cols de Brusel·les, carbassa, escarola, endívia, carxofa. En general us aporten fibra, vitamines, antioxidants i minerals en un format poc calòric. Els plàtans són rics en potassi, uns grans aliats per evitar rampes a l’hora de fer exercici i els cítrics us donen vitamina C en abundància. Les crucíferes (cols, broccoli, coliflor) són molt riques en calci fàcilment assimilable i contenen uns compostos sulfurats que són potents anticancerígens. La carbassa us posa un punt dolç als plats i calma els vostres nervis, l’escarola i l’endívia amb aquell toquet amarg afavoreixen les secrecions biliars i la carxofa us ajudarà a depurar el fetge.
  • La base dels vostres plats? Cereals integrals, rics en hidrats de carboni, fibra i vitamines del grupB. Així mateix sacien i regulen el vostre trànsit intestinal per acció de la fibra. Arròs, mill, quinoa, civada, sègol, kamut, espelta.
  • Els llegums amb els cereals casen de meravella i us aporten proteína i fibra en abundància. No hi renuncieu! Un cous-cous amb cigrons i verdures, un arròs integral amb azukis, són bones combinacions !
  • Afegiu llavors com les pipes o el sèsam a la vostra dieta. El sèsam és molt ric en calci.
  • Regaleu-vos uns fruits secs. Recordeu que les nous són molt riques en acids grassos omega-3.
  • Preneu aliments fermentats per recuperar la funcionalitat del vostre aparell digestiu : Iogurts i kèfir ( si no teniu intoleràncies), col fermentada i miso (soja fermentada) que podeu afegir al brou.
  • Eviteu aliments rics en sucres refinats . Dolços, pastissos, brioxeria industrial, begudes ensucrades. Podeu endolcir les vostres infusions amb estèvia !
  • Limiteu el consum de carn vermella a un cop per setmana i quan en mengeu acompanyeu-la de verdura en abundància.
  • Bebeu aigua i infusions calentes.
  • Incrementeu l’exercici físic per acabar de cremar aquests grams que heu incorporat darrerament.

    (Publicació meva al NacióSolsona.cat)

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s